Stappen die genomen voordat het onroerend uw woning wordt - At Home Curaçao Makelaars

Stappen die genomen voordat het onroerend uw woning wordt

Stappen die genomen voordat het onroerend uw woning wordt

Hieronder vindt u algemene informatie over het aan- en verkoopproces van onroerend goed op Curacao. Mocht u specifieke vragen over dit onderwerp dan aarzel dan niet om contact op met At Home Curacao agent! Met meer dan 75 verkoop van onroerend goed transacties per jaar, kunnen we beantwoorden zowat elke vraag die je zou kunnen hebben.

Bij aankoop van een huis, appartement of een andere vorm van vastgoed zijn er verschillende stappen genomen voordat het onroerend goed juridisch wordt overgedragen.

1. De verkoop-koopovereenkomst.
Deze overeenkomst moet schriftelijk worden ingediend, maar hoeft niet door een notaris worden opgesteld. Naast een beschrijving van het pand en het opnemen van de prijs, de koopovereenkomst bevat een beschrijving van enige andere overeenkomst tussen de partijen. Een aanbetaling van een notaris kan deel uitmaken van de overeenkomst. Deze aanbetaling is doorgaans 10% van de aankoopprijs.

2. De overdracht.
Het pand wordt overgedragen door het invoeren van een gewaarmerkt afschrift van de akte van overdracht in de registers van de Burgerlijke Stand (Kadaster). Deze akte moet door een notaris opgesteld en door deze laatste en beide partijen ondertekend. De opbrengsten worden niet overgedragen aan de verkoper tot de notaris heeft bevestigd dat het onroerend goed is niet bezwaard met enige hypotheken of bijlagen. Dit kan tot 5 werkdagen.

3. Hypotheken.
Als een koper geld leent om een ​​woning te kopen, zal de geldschieter vaak eisen zekerheid in de vorm van een hypotheek. De hypotheek instrument daartoe moeten ook door een notaris, die vervolgens moet zorgen voor een kopie van dat instrument in het Register (Kadaster) worden ingevoerd worden getrokken.

4. Overdrachtsbelasting en kosten.
Wanneer een onroerend goed wordt overgedragen dient de notaris een overdrachtsbelasting van 4% van de waarde van het onroerend goed, die in normale gevallen de aankoopprijs te verzamelen. Bij het vaststellen van een hypotheek, zal de financiële instellingen ook eisen dat de schuldenaar in een overeenkomst van levensverzekering en een brandverzekering, waarvan het eerste jaar zal worden verzameld via de notaris te gaan. De financiële instelling kan ook opladen sommige kosten en het register ook kosten voor haar diensten en de registratie en de belasting moet worden betaald over de overdracht.

Voor tarieven (die door het Hof van Justitie heeft ingesteld) en berekeningen ten aanzien van de hypotheekakte en de overdracht daad controleer de online calculator die door Notaris Burgers & Fung-A-Loi (berekeningen beschikbaar in het Nederlands).

Nieuwsbrief

Ontvang de nieuwste listings per email